Vnitřní řád ordinace

VNITŘNÍ  ŘÁD ZDRAVOTNICKÉHO ZAŘÍZENÍ  MUDr. Petra Žižková - estetická dermatologie s.r.o.

  

Od 1.1.2024 vstoupuje v platnost nový Vnitřní řád nesmluvního zdravotnického zařízení)

                                                                                                 

ÚVOD

Poskytování zdravotní péče je  podmíněno  ze strany příjemce i poskytovatele                    

dodržením Vnitřního řádu (dále jen "VnŘ")  zdravotnického zařízení ( dále jen „ZZ“),     

jehož pravidla jsou v  souladu  s  platnou  legislativou  poskytování zdravotní péče                 

v České republice.

Před každým  příjmem k  vyšetření  a potvrzením závazné objednávky k vyšetření se  seznamte s aktualizací Vnitřního řádu ordinace   veřejně na webových stránkách www.zizkova.cz  (v písemné formě je tento dokument k dispozici na požádání v recepci ordinace) a AKTUÁLNÍMI POKYNY NA ÚVODNÍ STRANĚ WEBU www.zizkova.cz                                                           

Za dohled na bezpečnost a protiepidemické opatření je z pověření vedoucího lékaře odpovědný správce a personál ZZ. Personál má  povinnost okamžitě informovat lékaře o porušení pravidel Vnitřního řádu a nepovolané osoby, které nejsou pacienty , zákonnými zástupci a ani nutnou či vyžádanou asistencí požádat o okamžité opuštění prostor ZZ ( podrobněji VnŘ čl. 5)

V případě  souhlasu  s pravidly VnŘ budete přijati k vyšetření a budete se moci opakovaně objednat. 

Nesouhlas s Vnitřním  řádem ZZ  je  zároveň nesouhlasem pacienta  s poskytováním zdravotní péče ve ZZ.

 

1) OBJEDNÁVÁNÍ K VYŠETŘENÍ 

 

Ordinační doba - podle objednání                                                                                

 

Od 1.1.2024  budou dočasně pozastaveny ONLINE OBJEDNÁVKY z důvodu změny  na NESMLUVNÍ  zdravotnické zařízení.

 

DOČASNĚ budeme objednávat TELEFONICKY,

aby abychom poskytli maximální informace  :   ZZ nemá smluvní vztah se žádnou ze zdravotních pojišťoven v ČR a veškerá vyšetření, zákroky a léčba jsou hrazené klientem. 

 

 

Objednávku lze nyní provést:

1)             TELEFONICKY : 607 609 191 (po-čt  7.00 až 8.00)

2)             POPTÁVKOVÝM FORMULÁŘEM  na www.zizkova.cz (recepce do 24 hod bude kontaktovat zpět a provede objednání)  

 

Recepce po dohodě s klientem recepce zvolí  termín vyšetření. Tento termín bude potvrzen SMS na telefon klienta po ověření níže uvedených skutečností.

Klientům, kteří a) se hlásí do naší ordinace nově, b) pořizují objednávku pro více klientů nebo c) mají v dokumentaci uvedenou jednu nebo více neomluvených objednávek, bude předem účtován rezervační poplatek (viz ceník 2024) U těchto klientů dojde k potvrzení termínu až po provedení platby.  Rezervační poplatek se odečítá z ceny vyšetření.

     

ZRUŠENÍ REZERVOVANÉHO TERMÍNU                                                          

Objednané termíny jsou pro zdravotnické zařízení i pacienta  závazné!  

Zrušení: VŽDY  24 hodin předem  -  SMS na telefon  607609191   bez časového omezení odeslat zprávu ( text "Ruším termín - datum-čas  celé jméno)

V případě neomluveného nebo pozdě zrušeného termínu je účtován poplatek 500,-CZK. 

Zodpovědnou osobou je vždy osoba, která provedla objednávku.

Omluvou termínu je vyšetření pacienta ve zdravotnickém zařízení s pohotovostní službou ve stejné době sjednaného termínu – nutno doložit lékařskou zprávou.

 

Zrušení objednávky zdravotnickým zařízením je vyhrazeno a pacient je též  informován 24 hod předem  s vyjímkou náhle vzniklých událostí  ( havarijních stavů v objektu, náhlé epidemiologické situace  ve ZZ , neohlášené povinné kontroly  orgánů veřejné správy   apod.).   Pokud je objednávka zrušena zdravotnickým zařízením , vystavíme pacientovi na požádání o události písemné potvrzení.

 

 

 

2) PŘÍJEM PACIENTA K VYŠETŘENÍ

 

A)   PŘÍCHOD do ZZ

Systém příjmu klientů v našem ZZ zajišťuje nadstandartní dodržení maximálních protiepidemických opatření a diskrétní zóny – vyžaduje ale dodržení následujících pravidel:

Doporučujeme dostavit se  5 min před časem svého termínu a po vyšetření bez odkladu opustit vnitřní prostory,

aby mohlo dojít k provedení desinfekčního režimu v uzavřených prostorách a zajištění maximálního soukromí jednotlivých klientů

 

V případě, že se pacient na svůj objednaný  čas opozdí  (na dopravní situaci a osobní záležitosti nemůžeme brát zřetel) není možné posunout termín vyšetření, ale bude využit pouze zbylý čas plánovaného vyšetření. Pokud se  klient dostaví až po termínu objednaného vyšetření, nemůže již být přijat a  bude postupováno jako při  neomluvené objednávce. Klient se může objednat na další termín, ale poplatek za zkrácené vyšetření bude účtován v plné výši..

 

PŘI  PRVNÍ  NÁVŠTĚVĚ

- předložení  osobního dokladu (s rodným číslem)

- vyplnění formuláře " Informovaný souhlas pacienta s ukládáním a nakládáním s osobními údaji + souhlas s poskytováním péče v nesmluvním ZZ“

- vyplnění zdravotního dotazníku  pacienta lékařem, nebo předložení lékařské dokumentace lékaři

 

PŘI KAŽDÉ DALŠÍ NÁVŠTĚVĚ

- předložení osobního dokladu s rodným číslem

- kontrola osobních a zdravotních údajů pacienta

 

 

 

 B) Komunikace s pacienty je ve ZZ vedena v českém jazyce -  pacientů nehovořících česky  vyžadujeme certifikovaného překladatele do rodného jazyka ( z důvodu nutnosti získání přesných a nezkreslených informací o zdravotním stavu pacienta a podání  zcela přesných informací o výsledku vyšetření  a léčbě)

 

 

3) ZDRAVOTNÍ DOKUMENTACE

Se zdravotní dokumentací je nakládáno podle platné legislativy o zdravotní dokumentaci (vyhl. 137/2018 Sb.po změně vyhl 98/2012 Sb.) a pravidel GDPR.       

Skartace zdravotní dokumentace ve ZZ ambulantní specializované péče probíhá po uplynutí 5 let od poslední návštěvy.

 

A)  Výpis z dokumentace –   na žádost pacienta lékař do 30 dnů zhotoví výpis v požadovaném rozsahu a formě. Žádost o výpis z dokumentace podá pacient  při návštěvě  písemně nebo  distančně  doporučeným dopisem, emailem, datovou schránkou nebo sms na tel. 607609191.  Podle sjednaného termínu  (v zákonné lhůtě do 30 ti dnů) vyhotovíme výpis na přesně sjednaný termín. Uhrazení poplatku probíhá předem bankovním převodem nebo osobně v recepci ordinace. Výše poplatku je dána rozsahem administrativního úkonu. Předání výpisu provádíme doporučeným dopisem, osobním předáním pacientovi nebo  s ověřenou plnou mocí zmocněné osobě.

Pozn:  V případě, že poslední návštěva pacienta proběhla ještě v době našeho smluvního vztahu se ZP a pacient dále již nebude navštěvovat naše nesmluvní ZZ, je vyhotovení výpisu z dokumentace zdarma při osobním převzetí na dohodnutý termín.  Poplatek je účtován pouze při požadavku odeslání doporučeným dopisem, datovou schránkou za tyto poštovní služby.

 

B) Vystavení receptu bez vyšetření  na žádost pacienta  neprovádíme! O léčbě  rozhodne lékař vždy pouze na základě objektivního nálezu při vyšetření. Pokud  Vaše potíže trvají nebo se znovu objevují (např. u  ekzémů, lupénky, akné a dalších chronických dermatologických onemocnění ...),  nenechávejte potřebu vystavení receptu na poslední chvíli a k vyšetření a kontrolám se objednávejte vždy  včas.  (Vyjímkou vystavení e-receptu bez vyšetření je situace, kdy je o tomto postupu rozhodnuto  lékařem při posledním vyšetření a toto rozhodnutí a jeho zdůvodnění  je přesně uvedeno v lékařské dokumentaci.)

 

4) NEZLETILÝ PACIENT 

Pacienti do 18 let věku musí mít  k vyšetření a kontrolám ve ZZ doprovod  zákonného zástupce  (informovaný souhlas s uložením a nakládáním s osobními údaji nezletilého pacienta a rozhodnutí o léčbě a ošetření  může provést pouze zákonný zástupce). Pokud se do ordinace dostaví pacient mladší 18 let bez doprovodu zákonného zástupce, bude  poskytnutí péče odmítnuto  po vyloučení neodkladného nebo akutního stavu. 

 

5) BEZPEČNOSTNÍ, HYGIENICKÁ

     a   PROTIEPIDEMICKÁ OPATŘENÍ     

 

A) VSTUP do ZZ    povolen pouze s platnou potvrzenou objednávkou

      Doprovod pacienta  je nutný u  nezletilých (pouze zákonný zástupce) a při asistenci handicapovaných osob        

      Z epidemiologických důvodů nemají  jiné osoby do prostor ZZ zařízení povolený přístup

Žádáme rodiče, aby s sebou na vyšetření nevodili své děti , pokud tyto nejsou objednanými pacienty! 

 

 

B) OSTATNÍ  obecná  USTANOVENÍ:

Ve vnitřních ani venkovních prostorách ZZ   nelze parkovat a odkládat jízdní kola, koloběžky, skateboardy a podobné předměty 

POVOLEN  JE VSTUP S DĚTSKÝMI KOČÁRKY, INVALIDNÍMI VOZÍKY, CHODÍTKY  -  tyto předměty vždy vezměte s sebou jako všechny osobní věci do ordinace, neodkládejte je v čekárně 

ABSOLUTNÍ ZÁKAZ VSTUPU SE ZVÍŘATY  ve vnitřních i venkovních prostorách ZZ  (vstup s vodícími a asistenčními psy je v souladu s platnými legislativními předpisy možný  pouze po předchozím souhlasu  provozovatele ZZ -  !!! nutné předem nahlásit  telefonicky na recepci  - zajistíme vyloučení kontaktu s pacienty s alergíí , kterým by mohl  kontakt se psem způsobit zhoršení zdravotního stavu  )

KOUŘENÍ ZAKÁZÁNO  ve vnitřních i venkovních prostorách ZZ

KONZUMACE NÁPOJŮ A POTRAVIN Z HYGIENICKÝCH DŮVODŮ ZAKÁZÁNA- pokud s sebou přinášíte potraviny a nápoje, nechte je uschované v zavazadlech - ( v případě nutnosti podat pacientovi tekutiny, zajistí personál s ohledem na zabezpečení provozního hygienického řádu)

Před odchodem ze ZZ zkontrolujte, zda máte veškeré doklady a osobní věci v pořádku u sebe.

 

 C) KAMEROVÝ SYSTÉM -  čekárna a vnější prostory ZZ jsou monitorovány kamerovým systémem. Záběry z této webové kamery nejsou jejím provozovatelem nijak archivovány. Jedná se pouze o online přenos obrazu bez vytváření a uchovávání trvalého záznamu. Takový online přenos není považován za zpracovávání osobních údajů ve smyslu článku 4 odst. 2 GDPR (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES).

 Reprodukce hudby podléhá zákonným normám ve smyslu dodržení podmínek autorských práv i hygienických norem hladiny hlučnosti.  

TV neobsahuje DVBT ani FM tuner - slouží pouze k reklamním účelům

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Podle  Zákona o zdravotních službách č. 372 / 2011 sb.  § 48/1  jsou pacienti povinni se řídit Vnitřním řádem ZZ.   Při porušení  VN bude nejdříve postupováno cestou upozornění personálu ZZ a následným  zdokumentování situace. Opakované a hrubé porušení Vnitřního řádu ze strany pacienta je důvodem k odmítnutí přijetí pacienta do další lékařské péče a  k vyřazení z lékařské péče. V všech případech je postupováno tak , aby byla zachována kontinuita poskytování zdravotní péče a nedošlo ke zhoršení zdravotního stavu pacienta.

 

Vnitřní řád ordinace a ceník placených výkonů je pacientům dostupný v recepci.                               

 

Dne   1.12.2023    -    platnost Vnitřního řádu od 1. ledna 2024

 

MUDr. Petra  Žižková

Vedoucí lékař  a jednatelka společnosti          

KOŽNÍ ORDINACE

 


Z důvodu přechodu kožní ordinace na nesmluvní zdravotnické zařízení se OBJEDNÁVKY nyní provádí ODESLÁNÍM POPTÁVKY a TELEFONICKY.

Poptávka

© Všechna práva vyhrazena MUDr. Petra Žižková - Estetická dermatologie

webdesign ANTstudio.cz